loading...
هرچي فكر كني
jonahex بازدید : 57 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)

حرکتهاي داخلي

به بازيکنان پست آموزش دهيد که تهاجمي حرکت کنند و براي يافتن هم تيمي آزاد دقيق باشند. هدف آنها از حرکت داخلي، کسب موقعيت براي شوت نزديک يا دادن پاس به هم تيمي آزاد در موقعيت گل است. بهترين راه رسيدن به اين منظور، کسب مهارت در انواع حرکت‌هاست.

شوت پست

اين حرکتي به وسط و داخل محوطه پنالتي است. اين حرکت ابزار اصلي براي بازيکن پست و اصلي‌ترين راه کسب امتياز است. (در حالت عادي، حرکت بدون دريبل است)

jonahex بازدید : 52 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)

حرکتهاي داخلي (بازي کردن در پست)

اغلب مربيان و بازيکنان اهميت بازي داخلي محوطه با بازيکنان پست که پاس را نزديک يا داخل محوطه پرتاب آزاد دريافت مي‌کنند، مورد توجّه قرار مي‌‌دهند. بازي داخلي مي‌تواند چند منظور مفيد را تامين کند. اين هدفها اقدام به شوتهايي با آمار موفقيت بالا و موقعيتهاي گل زدن نزديک سبد است. اين بازي همچنين به تعداد موقعيتها براي شوت 3 امتيازي مي‌افزايد. دفاع کردن از بازيکناني که پست بازي مي‌کنند، مشکل است واغلب هنگام شوت، روي آنها خطا صورت مي‌گيرد. هنگامي که پاس به يک بازيکن پست، داخلي محوطه داده مي‌شود دفاع براي مراقبت از آنها تحت فشار قرار مي‌گيرد و درهم مي‌ريزد. برگرداندن پاس به بيرون منطقه قدرت را خالي کرده و امکان شوت 3 امتيازي را فراهم مي‌سازد.

پيشنهاد ارايه شده در اين فصل تاکيد بر عامل کليدي ديگر به منظور کسب امتياز است و آن فرستادن توپ به داخل محوطه براي شوت با درصد موفقيت بالا و فشار به دفاع براي توجه به داخل به منظور خالي ماندن مناطق بيروني براي امکان شوت و خصوصاً شوتهاي 3 امتيازي منطقه‌اي است.

jonahex بازدید : 52 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)

حرکت مستقیم با پای مخالف

این حرکت با دریبل برای عبور از هر دو طرف مدافع با پای مخالف انجام می‌گیرد و در آن همانند حرکت مستقیم توپ در پوشش بدن قرار می‌گیرد. حرکت با دریبل از سمت مخالف، با یک توقف سریع رو به سبد آغاز می‌شود و هنگام عبور از راست، گام برای عبور از مدافع با پای چپ و انفجاری برداشته می‌شود و توپ به جلو هل داده می‌شود. اجزای این حرکت عبارتند از:

*برداشتن یک گام انفجاری با پای مخالف سمت حرک انتخابی

*هل دادن توپ به جلو و سمت زمین برای حرکت یا دریبل (شکل 1- 9)

(شکل 1- 9)

آموزش گام به گام بسکتبال (9)
jonahex بازدید : 55 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)

حرکتهای پیرامونی(بازی کردن اطراف محوطه پنالتی)

هر بحثی درباره حرکتهای تهاجمی فردی باید با یادآوری این نکته همراه باشد که بسکتبال قبل از هر چیز، ورزش تیمی است. بنابراین هنگامی که شرایط بازی، موقعیتهایی برای بازیکنان مالک  توپ فراهم می‌کند تا از حرکتهای تهاجمی استفاده کنند آنها باید هماهنگی کاملی بین حرکت خود با 4 بازیکن دیگر، ایجاد کنند. به عنوان یک مربی شما نیاز دارید تا محدودیتهای مشخصی برای حرکتهای تهاجمی فردی قایل شوید.

البته حرکتهای بیرونی، حرکتهای تهاجمی اطراف و کناره‌های زمین است. در این خصوص 4 نوع حرکت بیرونی فردی وجود دارند.

1- حرکتهای توپ زنده (هنگامی که بازیکن مهاجم با توپ هنوز اجازه دریبل کردن دارد)

2- حرکتهای در حال دریبل (هنگامی که مهاجم در حال دریبل کردن است)

3- حرکتهای توپ مرده (حرکتهایی که در خاتمه دریبل انجام می‌شود، هنگامی که بازیکن از دریبل خود استفاده کرده است و آن را متوقف کرده و مالکیت توپ را در اختیار دارد)

4- شوتهای تکمیلی (شوتهایی که بعد از دریبل انجام می‌شود)

jonahex بازدید : 56 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)

پرتاب آزاد

پيشنهادهاي زير باعث پيشرفت در پرتاب آزاد خواهند شد. تيم شما بايد پرتاب آزاد را متناسب با سهمي که از کل امتيازات تيم دارد، تمرين کند(تقريباً 20درصد). زمان تمرين به‌طور مساوي به دفاع و حمله اختصاص داده مي‌شود، نتيجه اينکه 10درصد وقت کل تمرين، بايد صرف پرتاب پنالتي شود. در يک جلسه  تمرين 2 ساعته، حداقل 10 دقيقه از وقت بايد منحصراً صرف پرتاب آزاد شود. از آنجا که پرتاب آزاد مهارتي است که بايد دائماً تمرين شود تا اجراي آن افت نکند، برنامه تمرين آن را در دوره خارج از فصل (دوره بعد از مسابقات و قبل از شروع تمرينات رسمي) براي آنها تنظيم کنيد.  آمار درخواستي از بازيکنان براي پرتاب آزاد با توجّه به دوره‌هاي سني و سطح بازيکنان در جدول 7-1 نشان داده شده است:

موزش گام به گام بسکتبال(7)

جدول (7-1)

jonahex بازدید : 49 پنجشنبه 30 آذر 1391 نظرات (0)

شوت کردن

شوت، احتمالاً شناخته شده‌ترین مهارت اصلی است. تمام بازیکنان شما علاقه‌مند به گل زدن هستند واگر یک توپ و یک سبد در اختیار آنها قرار دهید، حتی یک تازه کار به شوت یا دریبل خواهد پرداخت.

شوت مهارتی است که می‌توان به تنهایی آن را تمرین کرد و اثرات آن فوراً ظاهر خواهد شد. این مهارتی است که بازیکنان از تمرین آن لذت می‌برند و بیشتر به آن می‌پردازند. اغلب مربیان عقیده دارند که همه بازیکنان می‌توانند شوتزنهای موفقی شوند، زیرا شوتزنهای خوب در نتیجه ساعتها، روزها و حتی سالها تمرین ساخته می‌شوند. همچنین باید پذیرفته شود شوتزنهای بزرگ باید دارای بعضی خصوصیات فیزیکی و هوشیاری نیز باشند. هر چند، هر بازیکن می‌تواند یک شونزن و پتالتی زن‌عالی شود. یکی از 2 هدف اصلی بسکتبال، انجام یک شوت خوب برای کسب امتیاز است ،هدف دیگرجلوگیری ازانجام همین عمل بوسیله حریف است.

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما درباره ی وب سایت ما چیست
    آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 15
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 242
  • بازدید ماه : 242
  • بازدید سال : 1,610
  • بازدید کلی : 19,663